DONATIES GOEDE DOELEN
0
6
0
0
7

We hebben wat te vieren!

100 locaties

Pasgeleden begroetten we de 100ste Locatie met Meerwaarde(N) op onze website. Een mijlpaal!

Niet alleen omdat je nu 100 prachtige locaties met meer waarden voor natuur, cultuur en mens bij ons kunt vinden, maar ook omdat het een moment markeert in de ondernemersreis die we hebben gemaakt..

Hoe het begon


In 2016 lanceerden we onze website locatiesmetmeerwaarden.nl. - een start-up in de eventbranche. Een branche die we tot dat moment alleen kenden als klant. We organiseerde regelmatig samen events maar vonden de leukste locaties vooral door veel rond te bellen en te vragen. Dus ontwikkelden we iets waar we zelf al jaren enorm behoefte aan hadden. Een zoeksite met event-locaties die heel duurzaam zijn, iets bijzonders doen voor mensen, of voor cultuur. Waar je als zakelijke klant bijdraagt aan een betere wereld door daar je event te organiseren. Bij elke boeking gingen we ook nog goede doelen steunen. ‘Met elk event de wereld een beetje mooier maken’ was ons motto. We startten met 11 locaties.

De reacties waren vooral meewarig. ‘‘Duurzame locatie’, daar zoeken mensen toch helemaal niet op’. ‘Moedig hoor, nóg een locatieplatform beginnen’. Het goede doelen concept leverde al helemaal gefronste wenkbrauwen op. ‘Zorgen jullie nou eerst maar dat je zelf wat verdient’.

Onze doelen


Al die scepsis was achteraf gezien heel terecht. We wisten echt helemaal niks van de branche waar we instapten én niet van ondernemen. Als snelle winst maken ons doel was geweest, was deze start-up inderdaad geen briljante zet. Maar afgemeten aan onze eigen doelen kunnen we na 8 jaar zeggen dat het behoorlijk goed gaat:

  • omdat het is gelukt alle 100 locaties met meerwaarde(N) persoonlijk te bezoeken (behalve die in Portugal);
  • omdat van de eerste 11 locaties er nog 10 steeds bij ons zijn (één is er opgeheven);
  • omdat we de Covid jaren hebben overleefd, samen met onze locaties;
  • omdat de eventbranche een ontzettend leuke branche is, met hele leuke mensen (ze waren echt niet allemaal sceptisch);
  • omdat het merk staat als een huis, locaties herkennen zichzelf als Locaties met Meerwaarde(N);
  • omdat we een uitdijende kring van terugkerende klanten hebben in zowel de profit als non-profit;
  • omdat we elk jaar rond kerst een mooi bedrag aan goede doelen kunnen schenken;
  • omdat we de eventbranche nu wél heel goed kennen (en iedereen in de branche ons);
  • en omdat we al onmetelijk veel meer weten van ondernemen dan toen!

Maar vooral natuurlijk omdat we elke dag nog steeds met heel veel plezier aan ons platform werken, zien dat er steeds meer locaties ‘meer waarde(N)’ hebben en boekers kunnen helpen met de perfecte plek voor hun event of vergadering.

Onze missie is in die 8 jaar niet veranderd: Het is onze droom dat respect voor mens, natuur en cultuur de norm wordt in de evenementenbranche’.

Dat lijkt behoorlijk te gaan lukken. Er gaat geen congres of beurs van de eventbranche voorbij of duurzaamheid, inclusie en mvo staat op de agenda. Natuurlijk is dat niet alleen onze verdienste, de wereld ziet er nu heel anders uit dan 8 jaar geleden. Iederéén is hier nu mee bezig en gelukkig maar. Alhoewel het wel veel sneller en groener mag.

Wat ons betreft is het tweede deel van onze missie dan ook onverminderd van kracht: ‘Wij bieden vergader- en eventlocaties die maatschappelijk verantwoord ondernemen een platform waarop zij zich kunnen profileren. Hiermee inspireren wij elkaar, de organisatoren van bijeenkomsten en de evenementenbranche.’

En daar gaan we in volle vaart mee door. Op naar locatie nummer 200!  

Weet je nog…dit zijn de locaties waar het in 2016 allemaal mee begon:

Meer nieuws