Schenken aan goed doel draagt bij aan positieve event ervaring
Nieuwsbericht 16 april 2019Onlangs presenteerde onderzoeker Sonny Duijn (foto) van ABN Amro de resultaten van een onderzoek naar de evenementenbranche. En wat blijkt? Maar liefst 41% van de bezoekers vindt dat het iets toevoegt aan de beleving wanneer aandacht besteed wordt aan duurzaamheid en er een mogelijkheid is om te doneren aan een goed doel. Dat vinden wij natuurlijk heel leuk om te lezen!
Beleving
Beleving is sowieso het toverwoord. Het optimaliseren van die bezoekersbeleving wordt steeds belangrijker, constateert Sonny. In onze vrije tijd bezoeken we steeds meer festivals en stellen we steeds hogere eisen aan wat we in onze vrije tijd meemaken. In het onderzoek wordt zowel gekeken naar de festivalganger als de bezoeker van een zakelijk event. Het rapport geeft leuke voorbeelden en er worden interessante parallellen getrokken. Er is onderzocht wat bezoekers van evenementen interessant vinden, welke vernieuwing gewenst is en welke irritaties afbreuk kunnen doen aan de beleving.
Relevante inhoud
Niet alleen beleving is belangrijk bij festivals én zakelijke evenementen is, maar ook de inhoud. Strategische onderwerpen zoals duurzaamheid, samenwerking en digitalisering maken het voor zakenlieden blijvend relevant om deze evenementen te bezoeken, aldus ABN Amro. Storytelling wordt zeer gewaardeerd en ook interactie (met elkaar en het programma) staat hoog op de verlanglijst van de zakelijke bezoeker. Ook is het een trend om steeds vaker een bijzondere locatie te bieden, zoals industriële panden of juist heel huiselijke omgevingen.
Gezond eten
Slechte akoestiek wordt genoemd als grootste irritatiepunt, op de voet gevolgd door een inhoudelijk onaantrekkelijk, onduidelijk of slecht gecommuniceerd programma. Slecht bereikbaar zijn met het openbaar vervoer noemt 20% als vervelend en 36% baalt van slechte parkeergelegenheid, waaruit we kunnen afleiden dat er nog steeds meer bezoekers met de auto komen. Goed en gezond eten en drinken blijft belangrijk, ook hier geeft 41% aan dat het iets toevoegt wanneer er aandacht is voor voedselverspilling
Wil jij dus scoren met je zakelijke event, zorg dan voor een optimale beleving, een goed verhaal en een locatie die daar aan bijdraagt. Die vind je volop bij locatiesmetmeerwaarde.nl. En mooi meegenomen: bij elke boeking gaat er ook nog een bedrag naar het goede doel!
>> lees de samenvatting en download het onderzoek op de website van ABN Amro
Meer nieuws